Egyéb írások
betű rendben
Ezt a címet viseli az a karcsú kötet, amelyet volt főiskolai tanárom, mentorom, Fűzfa Balázs baráti biztatására és gondozásában állítottam össze verseimből, drámapedagógiai dolgozataimból, tanulmányaimból és az iskolai hétköznapok tanítványokhoz köthető emlékeiből, naplólapokból. Az egyéb írások jelentős hányadát e kötet is tartalmazza.
A Savaria University Press adta ki, 2021-ben. Kiadó: Fűzfa Balázs Szerkesztő: Süth Garbiella
Versek
Drámaolvasó - naplók
2004-ben végeztem el az Apor Vilmos Katolikus Főiskola drámapedagógia szakirányú képzését.
Az egyik - félévenként ismétlődő - kurzusfeladat drámaolvasó-napló vezetése volt.
Három kortárs magyar drámáról írt gondolatmentem olvasható ebben a részben:
Filó Vera: Rob és Top pont még egyet nevet
Spiró György: Prah
Egressy Zoltán: Portugál
Műhelynapló
2005-ben kaptam az ösztönzést Kaposi Lászlótól - akinek ösztönzéseit, inspirációit, mentori támogatásait, építő kritikáit ezúton is hálásan köszönöm - , hogy a Drámapedagógiai Magazin számára írjam le benyomásaimat, csoportvezetői-rendezői reflexióimat pár oldalon az akkor már több mint 10 éve létező Lajtorja csoporttal folytatott tevékenységem kapcsán. Kicsit tovább lendült a klaviatúra pár oldalnál, de úgy tűnik, így telt ki a mértéke az akkori önvizsgálatnak.
A személyiség megismerése
- önálló személyiségvizsgálat
( A Pannon Egyetem tanári mesterképzési szakán írt egyik tanulmányom )
Naplólapok
Frank McCourt nyugdíjba vonulása után írt egy rendhagyó memoárt. A tanárember - Önéletrajz pedagógus koromból címmel. ( Magvető, Budapest, 2007. ) A könyv utolsó mondatai így szólnak:
"Nekik is ez az utolsó iskolai órájuk, nekem is. Többen elsírják magukat, és ámuldoznak, hogy miféle üzenettel indít bennünket iskola utáni utunkra Guy: érjük be annyi jóval, amennyi jut nekünk.
Kicsöngetés. Az osztály konfettit szór rám. Boldog életet kívánnak nekem, én is nekik. Tarka pöttyös tanár ballag végig a folyosón.
Valaki utánam kiabál: Hé, McCourt, írnia kéne egy könyvet.
Megpróbálom."
Lesz-e öt év múlva konfetti, amikor végleg becsukom magam mögött az iskola kapuját, nem tudom. Diáksorsok, gesztusok, mondatok, személyiségek emlékének konfettizáporát naplólapok követhető mondataiba rendezni megcselekvésre méltó feladat.
Megpróbáltam.